maandag 24 augustus 2015

Nieuw talent

Weet je wat nou zo leuk is aan het vak goochelaar, je ontmoet altijd nieuwe mensen! Zo ook anderhalf jaar geleden toen er een aspirant lid op onze vereniging zich aanmeldde. Dave van Gulik kwam binnen als een beginnend goochelaar, maar op één of andere manier zag ik dat hij een enorm talent had.

Dave liet gelijk merken dat hij enorm leergierig was, hij zat constant op te letten hoe ik, maar ook andere collega's onze trucs deden. Dat zorgde ervoor dat hij binnen no-time een gedegen repertoire had samengesteld.

Hij vroeg mij of hij een keer mee kon naar één van mijn optredens, waar ik natuurlijk direct ja op zei...mensen die zo gedreven zijn moeten wat mij betreft namelijk alle kans krijgen om zich te ontwikkelen. Leuk detail is dat Dave tijdens dat optreden verschillende opnamen heeft gemaakt, zo ook onderstaande video, waarin ik een truc laat zien aan een groepje jongeren wat aanwezig was op dat feest!

 

Nu ruim een jaar later blijft Dave mij keer op keer verrassen, hij heeft een uiterst professionele website laten bouwen, mooie foto's laten maken en is begonnen met het verzorgen van optredens.

Ik zal niet zeggen dat ik Dave ontdekt heb, maar naar eigen zeggen heb ik hem net dat duwtje gegeven wat hij nodig had om écht te gaan optreden. Ik vind het bijzonder leuk dat ik hem daarin heb kunnen helpen, en hoop nog regelmatig met hem samen te mogen werken!

Wat ik zo leuk vind aan de manier hoe Dave werkt, is het feit dat hij nadenkt voordat hij een truc gaat uitvoeren bij zijn publiek. Je ziet veel goochelaars allerlei trucs uitproberen om te zien wat wel of niet bij hem past. Dave is in mijn ogen erg selectief en wil eerst zeker weten wat hij wil gaan vertellen en laten zien aan de toeschouwers voordat hij het in zijn repertoire opneemt! Dat is knap in mijn ogen, er is namelijk zoveel moois te krijgen.

Dave blogt trouwens ook regelmatig leuke artikelen...bekijk zijn website eens!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten