zaterdag 28 maart 2015

Goochelaar in het buitenland

Dat ik blij ben met mijn werk heb ik al eerder geschreven, het is een baan waar ik vroeger als kind van droomde en inmiddels treed ik op als goochelaar in binnen- en buitenland. Duitsland, België, Denemarken zijn landen die de afgelopen tijd heb aangedaan met mijn voorstellingen.
Gisteren stond ik voor een zaal in België, en ondanks dat de Belgen en de Nederlanders elkaar verstaan geeft het toch altijd een gevoel van écht buitenland wanneer ik in België op moet treden.

 
Volgens mij komt dat doordat het onbekend terrein is, in Nederland heb ik natuurlijk al ontzettend veel wegen en plekken gezien dus voelt het allemaal al wat bekender. De "Jeugdraad Knokke-Heist" had mij uitgenodigd om een voorstelling van twee keer een half uur te verzorgen, nadien heb ik met de gasten een supertoffe na-zit gehad met nog veel goocheltrucs maar vooral gezellige Vlaamse gesprekken.

De flyer/poster ter aankondiging had ik waarschijnlijk zelf een iets andere naam gegeven maar vooruit! Het is fijn om ergens aan te komen na een lange rit (1,5 uur), om vervolgens ontvangen te worden met koffie en goede hulp. De zaal stond al helemaal gereed, mijn spullen werden keurig naar binnen gedragen...wat een grandioze hulp en ook de beloofde geluidsman was aanwezig! Eigenlijk miste er nog één ding en dat was publiek. Gelukkig kwam er een gezellige club mensen binnen gelopen tussen 20:00 en 20:30 uur en dat zorgde ervoor dat we van start konden.

Ik heb mijn eerste set vooral gericht op de illusie van het gedachtenlezen, ofwel mentalisme...in de pauze werd ik menigmaal gevraag om de gedachten van verschillende mensen nog eens te lezen. In de tweede set heb ik hen uit de doeken gedaan dat mijn werk vooral bestaat uit het creëren van illusies, daardoor kon ik hen meer laten zien dan alleen het lezen van gedachten. Hier werd duidelijk dat het een combinatie is van vingervlugheid, afleiding en presentatie.

Het publiek genoot en dat geeft mij een goed gevoel, wat me vooral is bijgebleven is toch wel de Vlaamse bescheidenheid, zelf tijdens het boeien (wat nodig is voor een ontsnappings-act) waren mijn helpers nog enorm voorzichtig!

Na de voorstelling heb ik nader kennis gemaakt met verschillende gasten en door de gezelligheid vergat ik eigenlijk op de klok te kijken.

Toen ik om 2:30 uur ('s-nachts ja) de laatste koffers opgeruimd had kon ik met een goed gevoel de dag afsluiten en ik moet zeggen...lieve mensen van de "Jeugdraad Knokke-Heist" heel graag tot de volgende keer!

Ook een voorstelling op uw locatie?
Informatie en boekingen via: www.marcwoods.nl

Geen opmerkingen:

Een reactie posten